M Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Russian Businessman to Buy The
Moscow Times — Report

By The Moscow Times

March 18,2015

Demyan Kudryavtsev

The Moscow Times and a minority stake in its sister publication Vedomosti are being sold to
Demyan Kudryavtsev, former chief executive of major Russian publishing house
Kommersant, news agency RBC reported citing an unidentified source.

A source close to the deal told The Moscow Times on Thursday that the deal between
Kudryavtsev and Finnish media conglomerate Sanoma has not yet been signed. The deal
would include the sale of Sanoma's full stake in The Moscow Times and its 33 percent share in
independent business daily Vedomosti, RBC reported, citing a "'source on the media market."

The head of Sanoma's Russian operations declined to comment on Wednesday. Kudryavtsev
declined RBC's request for comment.

Sanoma, a Finnish media conglomerate, has been seeking buyers for its Russian assets since


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

2013. It is the sole owner of The Moscow Times and co-owner of Vedomosti, which is owned
equally by Sanoma, FT Group and Dow Jones, publisher of The Wall Street Journal.

Both Vedomosti and the Moscow Times are affected by legislation passed last year that bans
foreign companies from owning more than 20 percent in Russian media companies after
February 2017.

A former journalist, Kudryavtsev was appointed CEO of the Kommersant publishing house
in 2006 by the company's then-owner, oligarch Boris Berezovsky, who died in Britain in 2013.
Kudryavtsev left Kommersant in 2012.

Kudryavtsev is currently acting without partners, according to RBC's source. However,
Vedomosti reported last month that Sanoma was looking to sell its stake in Vedomosti to a
company representing the interests of Kudryavtsev, American businessman Martin
Pompadur, the former head of News Corp. for Eastern and Central Europe, and Vladimir
Voronov, the former president of News Corp. subsidiary News Media.

Vedomosti reported at that time that Kudryavtsev and his partners were prepared to pay 6
million euros ($6.4 million) for a third of the newspaper. The Moscow Times was not
mentioned in that report.

Correction: A previous version of this article stated incorrectly that a deal between Sanoma
and Demyan Kudryavtsev on the sale of The Moscow Times and a share in Vedomosti had
already been signed. A source close to the deal later told The Moscow Times that, as of
Thursday, the deal had not been signed.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2015/03/18/russian-businessman-to-buy-the-moscow-times-report-
a44863



