30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

A Moscow Times

Russian Paper Deletes Article Claiming
Navalny Received Kremlin Funds

November 06, 2014

Opposition activist Alexey Navalny

Russian tabloid LifeNews removed a report from its website Thursday that claimed prominent
opposition activist Alexey Navalny had secretly been receiving state funds after the Kremlin
vehemently denied the allegations, the TASS news agency reported.

"Reports about the Kremlin financing [Navalny] are absolute nonsense and a stunt to increase
ratings, with all due respect to LifeNews,' an unnamed source in the Kremlin told state news
agency TASS.

LifeNews — a sensationalist pro-Kremlin media outlet — released a report Thursday
morning alleging that Navalny had received financing through government tenders won
by Alexandrina Markvo, the common-law wife of Vladimir Ashurkov, a former banker who
now serves as the executive director of Navalny's anti-corruption campaign.

Ashurkov fled Russia and sought political asylum in Britain earlier this year amid
an investigation into embezzlement allegations during Navalny's 2013 Moscow mayoral



campaign.

Entitled "Kremlin Secretly Financing Navalny," the LifeNews report asserted that Markvo's
Moscow-based arts and events company Buro-17 had worked with authorities during
Navalny's electoral campaign, Vedomosti reported.

"Personally, I believe we have iron proof on Navalny, and LifeNews is correct. The people
in charge think otherwise," LifeNews editor-in-chief Anatoly Suleimanov tweeted when
asked why the article was removed.

Navalny, currently under house arrest for what he claims are politically motivated fraud
charges, has been at the heart of numerous criminal cases. The opposition blogger has
pleaded not guilty to all charges against him.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/11/06/russian-paper-deletes-article-claiming-navalny-received
-kremlin-funds-a41093



