M Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Russian State Broadcaster RT to Launch
U.K. Channel

By The Moscow Times

October 29, 2014

The Moscow Times

Russia Today will launch a London-based news channel called "RT UK".

Kremlin-funded broadcaster RT, formerly known as Russia Today, will on Thursday launch
a London-based news channel called ""RT UK" and focusing on '"the issues that matter most
to Britons,' the broadcaster announced Wednesday.

The news follows RT's expansion into Argentina earlier this month and a nearly 41 percent
increase in funding for 2015 reported in September, which analysts viewed as a reflection
of the government's desire to impact opinions abroad.

RT has often been accused in the West of biased reporting in support of the Kremlin's political
agenda, such as in a recent documentary that indicated Ukraine was perpetrating genocide
against ethnic Russians.

The channel has announced plans to create French and German-language channels to add


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

to its existing English, Spanish and Arabic ones.

RT is under investigation by British media watchdog Ofcom on several claims of allegedly
biased reporting and for the use of graphic images, primarily in its reports on the conflicts
in Syria and Ukraine.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/10/29/russian-state-broadcaster-rt-to-launch-uk-channel-a409
08



