' Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Rosneft Chief Sechin Wins Another
Defamation Case Against Russian
Newspaper

By The Moscow Times

August 26,2014

The Moscow Times

A Moscow court on Tuesday ruled in favor of Rosneft president Igor Sechin in his defamation
case against the Vedomosti business daily over an editorial it published in mid-June, news
agency RBC reported.

The article implied that Sechin, who was deputy prime minister before his 2012 switch
to Rosneft, is able to unlawfully influence state officials while enjoying de-facto
independence at the company, where he allegedly answers to no one except President
Vladimir Putin.

The Ostankino District Court's decision obligates the newspaper to retract passages from the
article — written by deputy editor Kirill Kharatyan — that discredited Sechin's "honor,
dignity and business reputation,' the report said.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

Sechin, whose connection with Putin goes back to St. Petersburg and the 1990s, was
blacklisted by the U.S. over Russia's role in the Ukraine crisis. He did not seek financial
compensation from the newspaper.

Vedomosti intends to appeal the ruling, its lawyer told RIA Novosti.

The paper is part of Sanoma Independent Media, which owns The Moscow Times and more
than 50 other publications and media projects in Russia.

Earlier this month, Sechin successfully sued Forbes Russia and the Komsomolskaya Pravda
newspaper for describing him as Russia's highest-grossing CEO and estimating his 2013
salary at $50 million. The court ordered the newspapers retract the statements.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/08/26/rosneft-chief-sechin-wins-another-defamation-case-ag
ainst-russian-newspaper-a38745



