¢ Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

OSCE Criticizes Poroshenko for
Retaining Ownership of TV Station

May 27,2014

The Moscow Times

The OSCE'S representative for media freedom has lashed out at Ukrainian president-elect
Petro Poroshenko for his plans to retain ownership of his television station while selling other
assets.

Dunja Mijatovic, the Organization for Security and Cooperation in Europe's media freedom
representative, said in a Twitter message Monday that Poroshenko's decision to keep hold
of his Channel Five television station was ''not good."

"TV should be the first asset Poroshenko should sell as President of #Ukraine,' she said
on her blog.

Billionaire Poroshenko who soared to a commanding victory in Ukraine's presidential election
said Monday that he would demonstrate his commitment to ''serving the people," instead

of increasing his personal wealth, by selling his main assets — including the Roshen
chocolate company — but would keep hold of the television station.


http://twitter.com/OSCE_RFoM/status/470976823828828160

Describing his reasons for retaining Channel Five, Poroshenko said it ''has never been sold
and will not be sold," Ukrainska Pravda reported.

Poroshenko also said the country's free press had played a crucial role in the public protests
that had ousted Ukraine's previous administration.

See also:
Poroshenko Claims Victory in Ukrainian Presidential Elections

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/05/27/osce-criticizes-poroshenko-for-retaining-ownership-of-t
v-station-a35844


http://www.themoscowtimes.com/news/article/poroshenko-claims-victory-in-ukrainian-presidential-elections/500834.html

