
Itar-Tass to Regain Control of Prime
News Agency
March 21, 2014

State-run news outlet Itar-Tass will assume a controlling stake in Prime business news
agency following the liquidation of its current owners RIA Novosti.

Margarita Simonyan, editor-in-chief of Rossia Segodnya — the agency slated to replace RIA
Novosti — said Prime would be rejoining Itar-Tass, which owned 35 percent of the business
news agency from 1996 to 2011, Lenta.ru reported Friday. 

Rossia Segodnya, or Russia Today, intends to keep most of RIA Novosti's subsidiary agencies,
Simonyan said, though legal news outlet RAPSI won't be counted among them. Reports
suggest that RAPSI, which fell under the umbrella of the RIA Novosti group, is keen to become
an independent, self-funded organization. 

In December, a presidential decree ordered that RIA Novosti and Voice of Russia state radio
station be disbanded and their remaining structures merged into a new organization, Rossia
Segodnya. 



Prime was founded in 1993 and its name changed to Prime-Tass in 1996 following the stake
purchase by Itar-Tass. In 2011, RIA Novosti bought out 100 percent of the agency and the
company re-adopted its former name.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/03/21/itar-tass-to-regain-control-of-prime-news-agency-a3321
2


