¢ Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Dozhd TV Forced to Look for New
Premises

By Christopher Brennan

March 20, 2014

The Moscow Times

The landlord for independent television station Dozhd has added to the channel's woes
by refusing to extend the lease for its office in central Moscow.

On Thursday, Dozhd reported that its landlord Myasnitskaya 35 sent a letter saying it would
not renew the sides' current agreement for the channel's space at the former factory complex
Krasny Oktyabr, which will end on June 20.

Dozhd investor Alexander Vinokurov wrote on his blog that the station knew that plans

to reconstruct the complex would necessitate finding a new office, but said that a move had
been planned between 2016 and 2018 because it had been told the project would not begin
for three to five years.

The Krasny Oktyabr project page on the website of reconstruction developer Guta
Development said that the company will not finish finalizing its plans for the area until


https://www.themoscowtimes.com/author/christopher-brennan

the end of this year.

Vinokurov said that he had told a Gazeta.ru journalist not to believe an unidentified individual
who said that tabloid news website LifeNews would replace Dozhd in its office, though in his
blog post after receiving the letter he wrote "I was not completely right."

Dozhd came under fire from conservative lawmakers earlier this year after briefly publishing
a poll asking whether Leningrad should have been surrendered to Nazi forces to avoid
hundreds of thousands of deaths during World War II. The incident caused the country's
major cable providers to drop the channel, known for its independent coverage of Russian
politics, and observers have speculated that the providers quick actions may have been part
of a coordinated Kremlin crackdown on the media.

The channel's general director Natalya Sindeyeva said in earlier March that without its
television advertising revenue, Dozhd could survive for one or two months, though in a recent
interview with Sostav.ru she said that the channel plans to continue through the Internet,
Smart TV and fundraising campaigns.

The first several months of 2014 have seen increased political pressure on media outlets. Last
week Lenta.ru editor-in-chief Galina Timchenko was replaced by a pro-Kremlin journalist
after the site published an interview with a Ukrainian nationalist.

Contact the author at c.brennan@imedia.ru

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/03/20/dozhd-tv-forced-to-look-for-new-premises-a33165


mailto:c.brennan@imedia.ru

