
Kremlin-Run Television Channel Anchor
Resigns Over Ukraine Crisis
By The Moscow Times

March 06, 2014

A U.S. anchor at the Kremlin-funded television news channel RT has resigned on air, saying
the network "whitewashes" the actions of President Vladimir Putin.

Liz Wahl began the surprise announcement Wednesday by referring to Russia's intervention
in Crimea and saying that as a reporter on the RT network, she faced "many ethical and moral
challenges."

"I cannot be part of a network funded by the Russian government that whitewashes
the actions of Putin," she said. "I believe in disseminating the truth, and that is why, after this
newscast, I'm resigning."

RT condemned her public resignation in a statement as "nothing more than a self-
promotional stunt."

https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times


Wahl's announcement came days after another RT presenter, Abby Martin, spoke out on air
against Russian intervention in the Crimea, saying "what Russia did is wrong."

RT said in a statement that Martin would be sent to Crimea "to give her an opportunity
to make up her own mind from the epicenter of the story." Martin has denied that she was
being sent to Crimea on her Twitter account, Foreign Policy reported.

RT editor-in-chief Margarita Simonyan responded to both presenters' actions Thursday with
a blog post on the website of Ekho Moskvy radio station.

Simonyan blamed pressure from other journalists, saying RT employees were constantly
accused of distributing "Kremlin propaganda" and that not everyone could withstand such
pressure.

She also suggested Wahl had been inspired to make the announcement after seeing how much
publicity Martin's speech had got.

RT broadcasts in several languages, including in English. Its coverage tacks closely to the
Russian government positions, and content devoted to negative aspects of life in Western
countries makes up a substantial part of its broadcasts.

Material from The Moscow Times has been included in this report.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/03/06/kremlin-run-television-channel-anchor-resigns-over-ukr
aine-crisis-a32741


