¢ Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Malofeyev Confirms $600M Suit Against
VTB

By The Moscow Times

January 27,2014

The Moscow Times

Businessman Konstantin Malofeyev has filed a $600 million lawsuit against Russia's second
largest bank, VT'B, with London's High Court, a newspaper reported Monday.

Malofeyev, head of Marshall Capital, was claiming $600 million in lost earnings from an
injunction previously imposed on a Rostelecom stake as part of a lawsuit by VTB,

Vedomosti quoted a source as saying.

The injunction prevented Malofeyev from participating in the formation of the Garsdale
telecom holding led by tycoon Alisher Usmanov.

Malofeyev confirmed the report and said he had filed the lawsuit back in June 2013.

Marshall Capital's assets, including a 10 percent stake in the Rostelecom state fixed-line
operator, were frozen in August 2011 as part of a fraud case involving a $225 million loan that


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

a VTB subsidiary issued to Rusagroprom in 2007 to finance the acquisition of assets from the
Nutritek International, a baby food producer registered in the British Virgin Islands.

Rusagroprom defaulted on the loan. VIB then claimed that Malofeyev was the actual owner
of Russagroprom and Nutritek. The businessman denied the claims.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/01/27/malofeyev-confirms-600m-suit-against-vtb-a31473



