
The Moscow News Stops Print Edition
By The Moscow Times

January 23, 2014

The Moscow News, an English-language Moscow weekly that recently became an insert in the
Russian-language Moskovskiye Novosti, has been told to shut down its print edition.

Editor Natalia Antonova wrote on the news agency's website that "the print edition of The
Moscow News has been shut down by order of the management."

The paper's Jan. 23 issue was its last hard copy, she said.

The paper saw a reduced print run in December due to the "ongoing liquidation" of state-
funded news agency RIA Novosti, which owns The Moscow News, Antonova explained at the
time.

President Vladimir Putin announced in December that RIA Novosti would be closed
and transformed into a new agency called Rossia Segodnya, which means Russia Today.

Pro-Kremlin conservative television host Dmitry Kiselyov was chosen to head the new

https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times


agency.

Kiselyov later announced that Margarita Simonyan would become the editor-in-chief
of Rossia Segodnya while retaining her editor-in-chief post at RT, the pro-Kremlin English-
language television station formerly called Russia Today.

The editor urged readers to continue following their website and social media accounts.

Founded in 1930, The Moscow News prides itself on being "Russia's oldest English-language
newspaper."

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2014/01/23/the-moscow-news-stops-print-edition-a31390


