30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

What the Papers Say, July 29, 2013

July 29,2013

v BE

=_—- (i iy ip Bapleecty oy o [P

S LB

Kommersant

1. Andrei Kolesnikov article headlined "Vladimir Putin and Viktor Yanukovich fail to reach
each other" reports on the celebration of the 1,025th anniversary of baptism of medieval
Kievan Rus. President Vladimir Putin visited Kiev for the events; pp 1, 6 (1,969 words).

2. Kirill Melnikov article headlined "Eduard Khudaynatov gives his place to Frenchman" says
Rosneft head Igor Sechin has found a candidate to replace his first deputy in the company
Eduard Khudaynatov. Former TNK-BP manager Eric Liron will be appointed for the post; pp 1,
7 (738 words).

3. Maria Yakovleva article headlined ""Average return turns out to be low" says Russian private
pension companies managed to earn only 2.2 percent interest on investing pension savings;
pp 1, 8 (486 words)



4. Anastasia Manuylova article headlined "Early pensions to be declared private case' reviews
changes to social taxes payments drafted by the Labor Ministry; p 2 (625 words)

5. Alexandra Larintseva article headlined ""Said Amirov's health suits detention center" says
a court in Moscow has ruled to leave former Makhachkala mayor Said Amirov in custody; p 4

(444 words).

6. Maxim Yusin article headlined '""Muslim Brotherhood treated not in brotherly way' says
Egypt is on the verge of a civil war as Islamists have clashed with the military again; p 6 (447
words).

7. Andrei Kolesnikov article headlined "Two urgent parades' reports on the participation
of the Russian and Ukrainian presidents in a navy parade in Sevastopol to mark the Day
of Russian Navy and the Day of the Ukrainian Fleet; p 6 (450 words).

Nezavisimaya Gazeta

1. Alexandra Samarina article headlined "Political Darwinism in Russian way" says dozens
of small political parties in Russia will have to terminate their activity soon as they cannot
afford financing their regional branches required by the new legislation regulating the work
of political parties in the country; pp 1, 3 (810 words).

2. Vladislav Maltsev article headlined "Festival of church-fleet unity'" reports on the
celebration of the 1,025th anniversary of baptism of medieval Kievan Rus and the Russian
Navy Day attended by President Putin and his Ukrainian counterpart Yanukovych; pp 1-2 (876
words).

3. Darya Tsilyurik article headlined "Snipers shoot at demonstrators in Egypt'' says
the Muslim Brotherhood and the military are accusing each other of human casualties during
the recent rally in Cairo; pp 1-2 (792 words).

4. Igor Naumov article headlined "Golodets wants to cut Nabiullina's salary' says Deputy
Prime Minister Olga Golodets has instructed the Labor Ministry to study the situation with
high salaries in the financial sector and eliminate this disproportion; pp 1, 5 (744 words).

5. Viktoria Panfilova article headlined "Rahmon looks for Putin's support" says Tajikistan
President Emomali Rahmon is to visit Moscow in an attempt to enlist Russia's support ahead
of the presidential election in Tajikistan; pp 1, 6 (736 words).



6. Vladimir Skosyrev article headlined "Beijing and Tokyo carrying out virtual fighting
for islands' looks into the ongoing Chinese-Japanese standoff over the disputable islands; pp
1, 6 (835 words).

7. Editorial headlined "Trust defects" reports on the recent meeting of the Russia-NATO
council and calls for greater transparency in the relations between Russia and the alliance; p 2
(500 words).

8. Alexei Gorbachev article headlined "Mikhail Prokhorov as election factor" says the Civil
Platform party of billionaire Mikhail Prokhorov has "caught the election wave", as its
candidate Roizman got registered at Yekaterinburg mayoral election and the list of the party
candidates have good chances of getting registered for Yaroslavl Region elections; p 3 (559
words).

9. Leonid Radzikhovsky article headlined "So what about judges?" comments on the recent
European Court of Human Rights' ruling with regard to the verdict in the first Yukos case
involving jailed Russian tycoon Mikhail Khodorkovsky and his business partner Platon
Lebedev; p 4 (950 words).

10. Savely Sezhin article headlined "Those who want will succeed" looks at the registration
campaign for the regional elections in Russia that are due to take place on Sept. 8; p 4 (2,300
words).

11. Yevgenia Novikova article headlined "Rebels swear not to let Assad out of Syria" says
the Syrian opposition have carried out talks with the UN Security Council and stated

the conditions for their participation in the international peace conference on the Syrian
crisis; p 6 (613 words).

lzvestia

1. Maria Shatalova and Pavel Chernyshov article headlined "Metro passengers to be under
surveillance via their SIM cards" says special sensors registering the data of mobile phones
will be installed in Moscow metro as part of a new security system; pp 1, 4 (710 words).

2. Article by Nikolai Levichev, A Just Russia leader, headlined "Challenge for capital police
chief'" comments on the difficulties with the Moscow police detention of a North Caucasus
native suspected of rape. The author questions the effectiveness of the police work in Moscow;

PP 1, 4 (405 words).



3. Viktor Loginov interview with head of the Russian Post Office Dmitry Strashnov speaking
on the work of the post and measures to be taken to improve it; pp 1, 5 (2,371 words).

4. Lyudmila Podobedova article headlined "Gazprom threatens 13 regions debtors with cuts
in gas supplies' says public utilities services in 13 regions are facing cuts in gas supplies due
to unpaid debts; p 1 (835 words).

5. Svetlana Subbotina article headlined "Yelena Mizulina wants to bring gay activist

to account" says two United Russia party lawmakers, Yelena Mizulina and Olga Batalina, want
to bring prominent Russian gay rights campaigner to trial for swearing in his Twitter account;
p1, 3 (550 words).

6. Alexander Yunashev article headlined "Putin and Yanukovich review navy parade

in Sevastopol' reports on the celebration of the 1025th anniversary of baptism of medieval
Kievan Rus and the Russian Navy Day attended by President Putin and his Ukrainian
counterpart Yanukovich; p 2 (750 words).

7. Vladimir Zykov article headlined 'Culture Ministry to toughen 'anti-piracy' law' says
in the near future the Culture Ministry might toughen the so-called "anti-piracy" bill which
is aimed at defending the rights of authors of film and video on the internet; p 4 (400 words).

8. Darya Tsoy and Konstantin Volkov article headlined '"Rioting Egypt running out of wheat
grain resources' comments on the latest developments in Egypt; p 7 (600 words).

Vedomosti

1. Milana Chelpanova and Maxim Tovkaylo article headlined 'Privileged pension for Russian
Railways" says the Russian government and Russian Railways have found a way of extending
the term of investment of the National Welfare Fund money from 20 to 55 years. The move is
expected to help the state corporation develop the railway infrastructure in the Far East

of Russia, the article says; pp 1, 12 (759 words).

2. Alexei Nikolsky and Anton Filatov article headlined "Cost of investigation' looks into the
Defense Ministry's Oboronservis corruption case and notes that some episodes considered

by the investigation to be a damage can turn out to be mistakes in the estimation of real estate
sold by the ministry; pp 1, 3 (634 words).

3. Editorial headlined "Egypt of khaki color'" says a number of international economists have
accused the Egyptian military of taking over power in Egypt as the political instability will



affect the country's economy; pp 1, 6 (378 words).

4. Maria Zheleznova article headlined "Navalny's guerrillas" outlines canvassing methods
to be used by Moscow mayoral candidate and prominent opposition activist Alexei Navalny; p
2 (549 words).

5. Kirill Kharatyan article headlined "Man of week: Yevgeny Roizman'' comments
on registration of opposition activist Yevgeny Roizman as Yekaterinburg mayoral candidate; p
7 (337 words).

6. Another editorial headlined "Sad Roger" comments on the new Russian "anti-piracy" bill
which allows internet providers to block websites with pirate content; p 6 (347 words).

6. Ksenia Boletskaya article headlined "New STS host" says well-known PR expert Yulianna
Slashcheva may become new head of STS media holding; p 11 (691 words).

Rossiiskaya Gazeta

1. Kira Latukhina article headlined "Putin and Yanukovich strike bell" reports on President
Putin's visit to Ukraine to take part in the celebration of the anniversary of the introduction
of Christianity and the Navy Day; pp 1-2 (800 words).

2. Yevgeny Yasin article headlined "Passion for fear' looks at prospects of economic
development; pp 1, 4 (600 words).

3. Alexander Yemelyaninkov article headlined "Four Boreys and Yasen'' says the construction
of several warships and a nuclear submarine of Yasen type has begun in Russia; p 4 (800
words).

4. Maxim Makarychev article headlined "Desert filled with blood" says dozens of people have
been killed in recent clashes in Egypt; p 8 (550 words).

5. Vladislav Vorobyev article headlined '"Not to set foot home' comments on the statement
by U.S. whistle-blower Edward Snowden's father urging him to stay in Russia and not
to return to the U.S.; p 8 (500 words).



Moskovsky Komsomolets

1. Andrei Yashlavsky article headlined "Egypt closed for revolution' comments on the
situation in Egypt following the Arab Spring uprising; p 1 (250 words).

2. Nikolay Svanidze article headlined "Nationalism" calls on the Russian authorities
and people to give up nationalist ideas as they pose threat to the country's future; p 3 (820
words).

3. Tatyana Zamakhina article headlined '"Putin receives 'second baptism of Rus'" comments

on President Putin's visit to Ukraine to take part in the celebration of the anniversary of the
introduction of Christianity in Kievan Rus and the Navy Day; p 2 (550 words).

Novaya Gazeta

1. Vera Chelishcheva article headlined "Motherland shield" comments on charges brought
by former Moscow police investigator Pavel Karpov against U.K. businessman William
Browder; pp 1-3 (2,661 words).

2. Alexander Bogomolov interview with State Duma lawmaker Yevgeny Fyodorov speaking
on prospects of the Russian opposition, U.S.-Russian relations and release of opposition
activist Alexei Navalny; p 24 (88 words).

3. Unattributed article headlined "'I do not have bodyguards'" features opposition Moscow
mayoral candidate Sergei Mitrokhin's answers to Novaya Gazeta's questionary; p 6 (800
words).

RBC Daily

1. Inga Vorobyova article headlined "Orthodoxy, trade and navy" comments on Vladimir
Putin's visit to Ukraine to mark the 1,025th anniversary of baptism of medieval Kievan Rus
and the Navy Day; (500 words).



Moskovskiye Novosti

1. Unattributed article headlined "Talk them to death' says ahead of the Moscow mayoral
election scheduled for Sept. 8 the Russian opposition is losing support of their sympathizers
instead of enlisting new supporters; p B2 (1,100 words).

2. Daniil Zubov article headlined "Authority of election or election of authority'" comments
on public sentiments ahead of the Moscow and Moscow Region vote due to take place on Sept.
8; p B3-B4 (2,000 words).

Noviye Izvestia

1. Yulia Savina article headlined "Affairs of bygone days'" reports on Vladimir Putin's visit
to Ukraine to mark the 1,025th anniversary of baptism of medieval Kievan Rus and the Navy
Day; (600 words).

2. Anna Kumitskaya article headlined 'Verdict against Navalny and Ofitserov may be reviewed
after Moscow mayoral vote'" says the lawyers of the prominent Russian opposition activist
Alexei Navalny have appealed against his guilty verdict in the so-called KirovLes
embezzlement case and noted the verdict might be reviewed after the Moscow mayoral vote
in September; p 2 (200 words).

3. Anna Kumitskaya article headlined "Through difficulties to mayor?" comments
on registration of opposition activist Yevgeny Roizman as Yekaterinburg mayoral candidate; p
2 (320 words).

4. Konstantin Nikolayev and Valentin Boynik article headlined '""Blood and money" says
in order to prevent Egypt from sliding into civil war, some Arab states are providing it with
financial aid; p 3 (500 words).

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2013/07/29/what-the-papers-say-july-29-2013-a26227



