¢ Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Public Television Channel Running Out
of Money

By The Moscow Times

July 24,2013

The Moscow Times

Russia's Public Television network, which started broadcasting in late May, is now running
out of money, the channel's chief, Anatoly Lysenko, said.

"Our budget is about to run out," he said Tuesday.

The channel received more than 1.5 billion rubles (S45 million) in state subsidies last year
and is due to get 3 billion rubles in 2014 and 2015. Its management said earlier this year that
the channel had enough money to last only until July.

The idea of setting up a public television network whose policy would be governed by the
public rather than by the state or the channel owners was put forward in late 2011 by then-
President Dmitry Medvedev. Most of Russia's central television channels are currently owned
and controlled by the state.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

The Public Television channel, which does not run any commercials, went on the air on May
19 and is currently available free of charge on all Russian cable services as well as via satellite
and Internet television. The channel can also be watched on its website: otr-online.ru.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2013/07/24/public-television-channel-running-out-of-money-a26103



