
What the Papers Say, May 7, 2013
By The Moscow Times

May 07, 2013

Kommersant

1. Yegor Popov and Ivan Safronov article headlined "President runs from shipyard" says that
the president of the United Shipbuilding Corporation, Andrei Dyachkov, has resigned; pp 1-2
(919 words).

2. Yelizaveta Kuznetsova and Yevgeny Timoshinov article headlined "Red Wings flaps wings
again" says that the Red Wings airline, whose operation was suspended in February, is going
to resume flights; pp 1-2 (748 words).

3. Alexander Chernykh and Grigory Tumanov article headlined "Velvet resolution" says that
the opposition in Moscow staged a rally to mark the first anniversary of the May 6, 2012,
protests in Bolotnaya Ploshchad, which ended in clashes with police for which several dozen
activists have been charged. The rally turned out to be the most numerous protest this year,
with mostly representatives of the middle class participating; pp 1-2 (716 words).

4. Sergei Mashkin article headlined "Defense has gorgeous service" looks at yet another turn

https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times


in the high-profile Oboronservis case; pp 1, 3 (643 words).

5. Taisya Bekbulatova article headlined "Alexei Navalny barred from elections" says that
the Justice Ministry has suspended the registration of seven parties, including the People's
Alliance set up by supporters of opposition activist Alexei Navalny. The move may have
resulted from the fears that some of these new parties might act successfully in the regional
elections in September; p 2 (458 words).

6. Viktor Khamrayev et al. report headlined "Sergei Sobyanin has stable earnings" looks
at income declarations submitted by heads of Russian regions; p 3 (516 words).

7. Maxim Ivanov article headlined "Citizens do not see Russia without Vladimir Putin" says
that according to a poll conducted by Levada Center, 55 percent of Russians would like
someone else to become president after the next presidential election in 2018. However,
experts say people do not believe that this can happen because they do not see a real
alternative to Putin; p 3 (420 words).

Vedomosti

1. Margarita Lyutova et al. report headlined "Tax does not help oil" says that the Ernst &
Young agency stated that the tax reform has not helped revive oil production in Russia
and Russia should consider further reduction of export duties; pp 1, 18 (520 words).

2. Roman Dorokhov article headlined "Tanx for export" says that the Belarussian company
Wargaming.net, which created one of the most popular online games, the "World of Tanks,"
earned 218 million euros in 2012; pp 1, 17 (663 words).

3. Editorial headlined "Keeping record and control of drugs" looks at the proposal drafted
by the Federal Drug Control Service aimed to register all those who tried a drug and were
detained; pp 1, 6 (439 words).

4. Yelena Khodyakova article headlined "U.S. to add gas" says that U.S. President Barack
Obama has for the first time backed an increase in gas exports which may weaken Gazprom's
positions; p 13 (334 words).

5. Polina Khimshiashvili article headlined "It smells of gas in Syria" says that the UN
Independent International Commission of Inquiry on Syria has obtained evidence that Syrian
rebels have used chemical weapons; p 3 (345 words).

6. Svetlana Bocharova and Marya Zheleznova article headlined "Bolotnaya 2.0" says that
the opposition has marked the first anniversary of the May 6, 2012, rally in Bolotnaya
Ploshchad in Moscow, which resulted in clashes with police; p 2 (685 words).

7. Article by Yevgeny Gontmakher, member of the Civil Initiatives Committee, headlined
"Authorities and society: political autism" says that the authorities and society are not ready
for a dialogue yet; p 6 (731 words).

8. Lilya Biryukova article headlined "Kremlin norm" says that the All-Russia People's Front is



going to adopt a code of ethics for civil activists; p 2 (500 words).

9. Editorial headlined "Code of agent" comments on the All-Russia People's Front's initiative
to adopt a code of ethics for civil activists; p 6 (307 words).

Rossiiskaya Gazeta

1. Article by political analyst Leonid Radzikhovsky headlined "Main question" looks at what
has happened in the Russian economy and politics over the year since Vladimir Putin's
inauguration; p 2 (1,150 words).

2. Article by Vyacheslav Nikonov, head of the State Duma's Education Committee, headlined
"One year later" looks at what has been done in the country over the year since Vladimir
Putin's inauguration and states that Russia has become stronger, smarter, richer and more
stable; p 2 (1,550 words).

3. Sergei Toporkov article headlined "Hour of silence" says that the opposition staged a rally
yesterday to mark the first anniversary of the March of Millions, which resulted in clashes
with law-enforcers and arrest of 28 people; p 3 (320 words).

4. Viktor Feshchenko article headlined "Damascus pondering over response" says that Syria
has targeted its missiles at Israel in response to its air strikes; p 4 (220 words).

Moskovsky Komsomolets

1. Maria Ozerova article headlined "Putin's orders to Putin" looks at the president's promises
relating to the development of the political system, voiced a year ago, and what has been done
in reality; pp 1-2 (746 words).

2. Pavel Chuvilyayev article headlined "Medvedev to explain to Putin why his decrees not
fulfilled even halfway" says that today President Vladimir Putin is to chair a major meeting
to discuss the implementation of his famous May decrees; p 2 (489 words).

3. Alexander Peschany article headlined "Bolotnaya year" says that over the recent year most
opposition activists have discredited themselves in this or that way and the opposition
Coordination Council has proved to be inefficient; p 3 (1,279 words).

4. Melor Sturua article headlined "Boston detective marathon" says that Dzhokhar Tsarnaev's
friends tried to get rid of evidence discrediting theyr friend and may face prison terms
and fines; p 5 (1868 words).

5. Ignat Kalinin article headlined "Director of Oboronservis close to being fired" says that
the management of the notorious Oboronservis company involved in a high-profile
corruption scandal may be fired soon; pp 1-2 (210 words).

6. Yelizaveta Alexandrova-Zorina article headlined "Dead-end branch of revolution"



comments on the first anniversary of the May 6, 2012, protests in Bolotnaya Ploshchad
in Moscow and says that the opposition movement with its current leaders has no future
in Russia; p 3 (570 words).

Izvestia

1. Anastasia Kashevarova and Alyona Sivkova article headlined "Levada Center recognized
foreign agent" says that the check of the Levada Center polling company conducted by the
Prosecutor General's Office revealed that the organization had received foreign financing
in 2013; pp 1, 4 (420 words).

2. Denis Telmanov article headlined "Head of United Shipbuilding Corporation dismissed due
to Oboronservis case suspect" says that the head of the United Shipbuilding Corporation
Andrei Dyachkov had to resign due to delays in the integration of shipyards in the
corporation, for which Yevgenya Vasilyeva, the main suspect in the Oboronservis case, may be
blamed; pp 1, 3 (740 words).

3. Yulia Tsoi article headlined "Anniversary of March of Millions begins with minute
of silence" says that only 7,000 people attended the rally in support of the defendants in the
Bolotnaya Ploshchad disorders case; p 3 (633 words).

4. Timur Khursandov article headlined "U.S. Secretary of State flying to Moscow for war" says
that U.S. Secretary of State John Kerry is to come to Moscow today to persuade Russia to stop
supporting the Syrian president; p 7 (429 words).

5. Konstantin Volkov article headlined "Issue of successor in Iran solved in family way" looks
at the situation in Iran ahead of the registration of presidential candidates set for May 7-11; p
7 (370 words).

6. Maxim Sokolov article headlined "First year of third term" comments on the first year
of President Putin's third term and says that he has no real successors; p 9 (560 words).

7. Investigative Committee official spokesman Vladimir Markin's article headlined "Looking
from London, one should not blame mirror" defends the impartiality of the committee's
investigations and checks; pp 1-2 (450 words).

Komsomolskaya Pravda

1. Alexander Grishin article headlined "In a year only one in five comes to Bolotnaya"
comments on the opposition rally held in support of the detainees in the Bolotnaya Ploshchad
disorders case on May 6; p 4 (500 words).

2. Article by Sergei Neverov, secretary of United Russia's general council, headlined "In frank
dialogue with people" assesses positively the changes in society over the year since Vladimir
Putin's inauguration; p 5 (900 words).



3. Article by political analyst Pavel Danilin headlined "Roll up sleeves and work" comments
on what has happened in the Russian and world economy and politics over a year since Putin's
inauguration; p 6 (700 words).

4. Ivan Gornostayev article headlined "Almost two hundred armed drivers … bringing gifts
to orphanage?" says that law enforcers prevented a mass fight in Surgut, having detained
some 160 people; p 7 (562 words).

Krasnaya Zvezda

1. Anna Potekhina interview with Black Sea Fleet commander Vice Admiral Alexander
Fedotenkov, speaking on the prospects, current situation and needs of the fleet ahead of its
230th anniversary; pp 1-2 (2800 words).

2. Viktor Ruchkin article headlined "IDF carries attack" looks at the alleged Israeli air strike
on Syria; p 4 (1,750 words).

Tvoi Den

1. Anton Stepanov article "Go away into boloto …" says that instead of the expected 30,000
people only 7,000 took part in an opposition rally in Bolotnaya Ploshchad on May 6; p 2 (250
words).

May 7, 2013/BBC Monitoring/©BBC

Related articles:

What the Papers Say, May 7, 2012
What the Papers Say, Apr. 30, 2012
What the Papers Say, Apr. 29, 2012

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2013/05/07/what-the-papers-say-may-7-2013-a23831

http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-may-6-2013/479596.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-apr-30-2013/479467.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-apr-29-2013/479399.html

