
What the Papers Say, April 23, 2012
April 22, 2013

Igor Tabakov

Kommersant

1. Andrei Kolesnikov article headlined "Margin shot" says that a government meeting chaired
by President Vladimir Putin in Sochi has decided to combat Russia's economic problems
by reducing the spending of the state corporations and the income of banks; pp 1, 8 (1,672
words).

2. Anna Pushkarskaya article headlined "Complaints approved by higher authority" says
the Russian Constitutional Court has allowed individuals to file complaints against election
results at the polling stations where they cast their votes; pp 1-2 (748 words).

3. Yegor Popov article headlined "Vans to be loaded with duties" says a number of car
manufacturers from Germany and Italy importing their vehicles into Russia are facing a hike
in duties from 10 percent to 40 percent. The move is likely to force foreign car makers to set
up assembly plants in Russia; pp 1, 11 (913 words).



4. Alexandra Bayazitova and Vitaly Gaydayev article headlined "Merger disrupted" says that
the financial corporation Otkritie has given up plans to set up Russia's largest commercial
bank by merging the bank Otkritie with Nomos-bank and the Khanty-Mansiisk bank; pp 1, 10
(596 words).

5. Ivan Sarfonov article headlined "Billions not allowed to land" says 15 percent of the Russian
state defense order for 2013 concerning the aviation has got stuck as the Defense Ministry has
failed to sign relevant contracts with the United Aircraft Building Corporation on time; p 2
(606 words).

6. Article attributed to the paper's political section headlined "Communist may prove useful
to United Russia" says United Russia has not decided yet how to hold primaries in Volgograd
Region ahead of governor elections there. Former governor Communist Nikolai Vinogradov is
said to have been offered a seat in the Federation Council in exchange for his support to the
ruling party's candidate; p 2 (666 words).

7. Sofya Samokhina et al. report headlined "Deputies sign complaints about failure of Dmitriy
Livanov" says the opposition factions in the State Duma have sent a letter to Putin demanding
the dismissal of Education Minister Dmitry Livanov; p 3 (775 words).

8. Maxim Ivanov article headlined "Ties being attached to officials' assets and accounts"
comments on presidential press secretary Dmitry Peskov's statement in which he has called
for "nationalization of whole society" and demanded that officials own no housing abroad; p
3 (608 words).

9. Vladislav Trifonov and Aleksey Sokovnin article headlined "DHL linked to William Browder
case" says Moscow's Tverskoi Court has issued an arrest warrant for British businessman
William Browder. British authorities have refused to cooperate with Russian law-enforcement
agencies in the case; p 4 (447 words).

10. Grigory Tumanov and Aleksandr Chernykh article headlined "Opposition stretches time"
says the opposition wants to mark the first anniversary of the May 6 rally and has got divided
over the day to organize the event; p 5 (562 words).

11. Yelena Chernenko article headlined "Barack Obama not taken on trust" says Moscow does
not accept personal guarantees of U.S. President Barack Obama that the U.S. missile defense
system will not threaten Russia and wants to have guarantees that do not depend on the
political situation in the U.S.A.; p 7 (712 words).

12. Maria Yefimova article headlined "Russia and Europe to rest from each other" says Russia
will not become a separate topic of discussion at the PACE session opening in Strasbourg; p 7
(603 words).

13. Article by Alexei Kudrin in the column "Rules of Game" speaking about the need
for predictability in Russia's policy; p 8 (600 words).

Nezavisimaya Gazeta



1. Alexandra Samarina and Ivan Rodin article headlined "False patriotism" says the bill
banning deputies and officials in Russia from owning foreign assets will create problems
for the country; pp 1, 3 (1,320 words).

2. Vladislav Maltsev article headlined "Being religious does not guarantee innocence" says
Tamerlan Tsarnayev is being suspected of another killing in the U.S.A. Russian Muslim leaders
have not condemned the Boston blasts; pp 1-2 (693 words).

3. Darya Tsilyurik article headlined "U.S.A. drags Russia into new military race" says the U.S.A.
is going to upgrade its tactical nuclear weapons deployed in Europe. The move is seen as
pressure on Moscow unwilling to hold talks on the weapons of this type; pp 1, 7 (1,109 words).

4. Anastasia Bashkatova article headlined "Amnesty promised to off-shore capitals" says
the Russian authorities are considering the possibility of a tax amnesty to companies
and individuals who keep their savings in off-shore banks; pp 1, 4 (758 words).

5. Tatyana Ivzhenko article headlined "Warsaw may declare Stepan Bandera criminal" says
different views on the role of Stepan Bandera in World War II may make the Ukrainian-Polish
relations more complicated; pp 1, 6 (1,063 words).

6. Svetlana Gamova article headlined "Moldova recognizes Transdnester republic as foreign
country" says Moldova has passed a law which does not allow Dniester region residents
to take part in the country's elections and de facto made them foreigners; pp 1, 6 (602 words).

7. Oksana Skripnikova article headlined "TV Centre in multiplex" speaks on the importance
of adding TV Centre to the first digital package of TV channels to be broadcast in Russia; p 2
(468 words).

8. Editorial headlined "Low mark without certain complaints" says a recent public opinion
poll has shown low popularity of Dmitry Medvedev's government. People, however, are
unable to criticize the cabinet in a constructive way; p 2 (490 words).

9. Alexei Gorbachev article headlined "Police and authorities suspected" says a public hearing
of the 6 May unrest in Moscow has come to the conclusion that the police instructed by the
authorities have triggered violence in Moscow; p 3 (521 words).

10. Ivan Rodin report "Fight against agents" says that veteran NGOs will become socially-
oriented and will be able to hope for state subsidies; p 3 (450 words).

11. Sergei Kulikov article headlined "Kremlin starts dealing with flats in Bulgaria" says that
judging by signals from the Kremlin, the authorities want officials to get rid of their foreign
housing altogether, although this demand was not included into the new anti-corruption law;
p 4 (579 words).

12. Yury Paniyev article headlined "Strike at Iran closer and more realistic" says the U.S.A. is
selling arms to Israel, Saudi Arabia and the United Arab Emirates, which could be used for a
strike on Iran; p 7 (674 words).



13. Yury Baluyevsky report "Who should Russia protect itself from in XXI century" says that
terrorism, drug mafia and social stagnation are the main threats facing Russia; pp 9; 12-13
(5,900 words).

Vedomosti

1. Olga Kuvshinova article headlined "How to speed up Russia" says that a government
meeting chaired by Putin has decided to issue infrastructure bonds and carry out budget
maneuvers to support the Russian economy; pp 1, 4 (819 words).

2. Dmitry Kazmin article headlined "Navalny is late" says the Russian Supreme Arbitration
Court has put a full stop in Aleksey Navalny's complaints against Rosneft. The court allowed
the oil giant not to provide the minority shareholder with the documents he required; pp 1, 4
(431 words).

3. Editorial headlined "Last business" says the number of small businesses in Russia is falling,
which affects prices and quality of goods and services in the country; pp 1, 6 (396 words).

4. Anastasia Kornya report "Justice district" says that the Constitutional Court has allowed
voters to challenge election results in court; p 2 (850 words).

5. Irina Novikova report "Experts give violence plan" says that experts have suggested that
the scheme of making blacklists of websites should be changed; p 3 (700 words).

6. Another editorial headlined "Quiet dissatisfaction" comments on a recent sociological
study showing that many young city dwellers trust neither the authorities nor the current
opposition; p 6 (332 words).

5. Ksenia Boletskaya article headlined "Dozhd [Rus. for rain] with money" comments on the
plans of Dozhd TV to make users pay for watching its on-line programs; p 10 (583 words).

Izvestia

1. Yelena Malai article headlined "Elected governors to be under Kremlin's control" says
Moscow will continue keeping the regional heads under control despite the return of direct
governor elections; pp 1, 3 (646 words).

2. Yulia Tsoy and Anastasia Mitkevich article headlined "State Duma parties to gain advantage
in 2017 elections" says the Russian presidential administration wants to make amendments
to the State Duma ballot papers to list the parties having their members in the parliament
first, and then the rest of the political forces taking part in the voting; pp 1, 3 (471 words).

3. German Petelin and Vladimir Barinov article headlined "Federal Prison Service money
leaves to Switzerland and Hong Kong" says the investigation has found out that millions
of the budget funding allocated for purchase of electronic bracelets for Russian prisoners have
been stolen and transferred from Russia to Switzerland and Hong Kong; pp 1, 4 (786 words).



4. Alexander Grigoryev article headlined "Criminal proceedings initiated against Kommersant
editor-in-chief" says a criminal case has been opened against Kommersant editor-in-chief
Mikhail Mikhaylin who has been charged with beating up his former mother-in-law; p 3 (674
words).

5. Alena Sivkova report "Young people living in mountains and Cossacks to be reconciled with
each other at forum near Stavropol" says that young people from Russia's southern regions
will take part in a summer camp to discuss ethnic issues; p 3 (750 words).

6. Aleksey Mikhailov report "Landing troops transferred to computer command" says that
a contract to deliver special computer systems to the landing troops may be signed until
the end of 2013; p 5 (1,000 words).

7. Yury Matsarsky article headlined "They are not terrorists, but failed Americans for us"
reports on a collective prayer of Boston residents for the victims of the recent blasts and the
young men who are suspected of organizing them; p 7 (874 words).

6. Igor Yavlyansky article headlined "It is profitable for Obama to present Tsarnayevs as
persons acting on their own" says the U.S. authorities are to stick to the theory that only two
brothers have been the organizers of the Boston blasts; p 7 (486 words).

Rossiiskaya Gazeta

1. Vladislav Kulikov article headlined "It does not jingle" says that a new bill will allow courts
of general jurisdiction to hear individual bankruptcy cases; pp 1, 3 (796 words).

2. Kira Latukhina report "Risks and reserves" looks at a government meeting chaired by Putin
dedicated to the economic situation in the country; pp 1-2 (1,300 words).

3. Sergey Ptichkin report "Sergeant to answer General Staff" says that Russian Deputy Prime
Minister Dmitriy Rogozin has chaired a meeting dedicated to the military-technical sector; p
2 (750 words).

4. Leonid Radzikhovsky article headlined "Anniversary" comments on the Forbes magazine's
tradition to publish lists of richest businessmen and reviews changes in the Russian part
of the list in the last 10 years; p 3 (871 words).

5. Timofei Borisov report "Wrong shares" says that Moscow's Tverskoi Court has ordered
the arrest in absentia of co-founder of the Hermitage Capital Management investment fund
William Browder; p 3 (400 words).

6. Igor Dunayevsky article headlined "Tsarnayev junior writes about past" reports on the
probe into the Boston blasts; p 8 (300 words).

7. Aleksandr Samozhnev report "Weather lets down" says that militants in Afghanistan have
captured a Mi-8 helicopter flown by a Russian pilot; p 8 (800 words).



Moskovsky Komsomolets

1. Marina Ozerova article headlined "Lesson for minister" comments on the decision of the
opposition factions in the State Duma to demand dismissal of Education Minister Dmitriy
Livanov; pp 1-2 (736 words).

2. Nikita Kartsev report "Matt Damon went to same school as Dzhokhar Tsarnayev" looks
at the man suspected of carrying out the Boston marathon bomb attacks; pp 1-3 (600 words).

3. Natalya Rozhkova article headlined "Lebedev's trial closed for press" reports on the
beginning of the court hearing of the case of Konstantin Lebedev, accused of organizing mass
disorders on May 6 2012 in Bolotnaya Ploshchad in Moscow; p 2 (702 words).

3. Melor Sturua article headlined "One day and six months in the life of Tamerlan Tsarnayev"
reports on the probe into the Boston blasts and tries to see the motives which could have
made Tamerlan Tsarnayev organize the explosions; p 3 (1,734 words).

4. Matvei Ganapolsky article headlined "To catch up with Portugal" recalls President Putin's
slogan "To catch up with Portugal" and notes that Russia will be unable to do that without
personal freedoms and the law equal to everyone; p 3 (1,236 words).

5. Yelena Sokolova report "TV Center gets status over Moscow ring road" says that TV Centre
has officially become an all-Russian TV channel; p 6 (450 words).

RBK Daily

1. Aleksandr Litoi article headlined "Return of dissidents" says the opposition has filed
a request to hold a rally in Moscow on 6 May, stating they are ready to stage a protest against
repression and social problems; pp 1-2 (600 words).

2. Inga Vorobyeva article headlined "Putin goes all in" comments on the results of the
meeting on economy with ministers and experts held by Vladimir Putin in Sochi; pp 1, 3 (500
words).

3. Anastasia Novikova article headlined "Advance payment for fire extinguishers" says that
after Defense Minister Anatoly Serdyukov's resignation, embezzlement to the amount of 4.5
billion rubles has been revealed in the military-industrial complex; p 3 (600 words).

Noviye Izvestiya

1. Yulia Savina article headlined "Right to vote" looks at the Constitutional Court's decision
to support voters' right to appeal against election results; pp 1-2 (800 words).

2. Vera Moslakova article headlined "New May Day meeting" focuses on plans of the Russian
opposition to hold a rally on May 6 in Moscow, marking the anniversary of the rally
in Bolotnaya Ploshchad in 2012; p 2 (900 words).



3. Nadezhda Balandina article headlined "Centre of attention" says that TV Center has
officially become an all-Russian channel; p 5 (300 words).

Krasnaya Zvezda

1. Viktor Ruchkin article headlined "Who nurtures terror?" comments on Washington's
decision to double aid to the Syrian opposition; pp 1, 3 (900 words).

2. Yelizaveta Orlova article headlined "Investigation under way" says that Dzhokhar
Tsarnayev, suspected of organizing twin bomb explosion at the Boston Marathon, has begun
to give testimony; p 3 (400 words).

Trud

1. Aleksandr Protsenko article headlined "Ideas run in circle" comments on the meeting
on Russia's economic development held by Vladimir Putin in Sochi and says the Russian
authorities recognize the need for changes in the country's economic system; pp 1, 3 (800
words).

Komsomolskaya Pravda

1. Dmitry Smirnov article headlined "President allows to take swipe at Kudrin" comments
on Putin's meeting on economy with ministers and experts in Sochi on April 22; p 2 (600
words).

2. Alexander Gamov article headlined "What questions do they ask Putin?" analyses the most
popular questions for the Putin's forthcoming phone-in; p 3 (900 words).

3. Alexander Khodyakin article headlined "Europe scared by 'friendly' Chechens" says after
the Boston terror attack, the EU countries have become more concerned about the Chechen
political refugees living in Europe; p 5 (200 words).

Related articles:

What the Papers Say, Apr. 22, 2012
What the Papers Say, Apr. 19, 2012
What the Papers Say, Apr. 18, 2012

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2013/04/22/what-the-papers-say-april-23-2012-a23518

http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-apr-22-2013/478992.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-apr-19-2013/478895.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-apr-18-2013/478817.html

