Bolshoi Gorod Magazine Must Cut Costs
or Close

By The Moscow Times

April 12,2013

Bolshoi Gorod staffers posing with a "for sale" sign in a photo posted on the magazine's Facebook page
Friday. Bolshoi Gorod

Bolshoi Gorod magazine's future was up in the air Friday after its website editor posted
a message saying that "all of website's editorial staff have been fired" on her Facebook page.

Later in the day Bolshoi Gorod owner Alexander Vinokurov, who also owns Slon.ru and Dozhd
television, wrote on his blog that Bolshoi Gorod must either cut its expenditures, collect
money from readers, or shut down altogether.

According to Vinokurov, the magazine currently spends $350,000 on its operations every
month, but should cut costs to at least $200,000.

Bolshoi Gorod is a twice-a-month magazine whose name translates as ''Big City." It provides
Moscow residents with a high-brow lifestyle magazine that not only describes everyday life


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

but also tracks the city's major trends.

Bolshoi Gorod sprouted out of Afisha magazine, but was declared unsuccessful commercially
in 2009 and eventually sold to its present owner.

In recent years the magazine has struggled to become economically sound, with previous
editor Philip Dzyadko leaving in May 2012. At the time many media pundits said that Dzyadko
was fired due to his political opposition-minded views.

On Friday night, Bolshoi Gorod's Facebook page updated its cover photo to show staff
members posing with a Bolshoi Gorod "for sale" sign.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2013/04/12/bolshoi-gorod-magazine-must-cut-costs-or-close-a232
20



