The.

30 YEARS

' Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Report: Usmanov PR Firm Tweaked
Wikipedia Entry

By The Moscow Times

November 12, 2012

The Moscow Times

Alisher Usmanov, a billionaire businessman and Russia's richest man, hired a London-based
PR firm to edit a Wikipedia entry about him ahead of a stock market flotation of one of his
companies, The London Times reported.

An investigation by the newspaper found that staff at RLM Finsbury had altered Usmanov's
Wikipedia entry, replacing information that could cast him in a bad light.

They removed mention of his criminal convictions during the Soviet period, as well as details
of a ""freedom of speech" row, in which Usmanov issued threats to bloggers repeating critical
comments made by a former British ambassador who said the tycoon was a ""gangster and a
racketeer."

These details were replaced by sections alluding to Usmanov's philanthropic activities
and passion for fine art.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

The PR firm has since apologized for editing the Wikipedia entry and emphasized that
Usmanov was not aware of this tactic.

In the coming weeks, MegaFon, a major telecommunications operator controlled
by Usmanov, is expected to carry out one of the largest stock market listings by a Russian
company in London.

Related articles:

 Finger Sells Mail.Ru Stake
» MegaFon Delays Road Show

e Mail.Ru H1 Up 66% to $S12/4M

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2012/11/12/report-usmanov-pr-firm-tweaked-wikipedia-entry-a1930
8


http://www.themoscowtimes.com/business/article/finger-sells-mailru-stake/468728.html
http://www.themoscowtimes.com/business/article/megafon-delays-road-show/470177.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/mailru-h1-up-66-to-124m/467683.html

