
What the Papers Say, Nov. 6, 2012
By The Moscow Times

November 06, 2012

Igor Tabakov

Kommersant

1. Ksenia Dementyeva and Svetlana Dementyeva article headlined "5 Banks Come to Sergei
Ignatyev" says that Russia's leading private banks have joined their efforts to demand less
regulation of the banking sector engaged in consumer credits. The heads of the banks warned
that new tough regulations drafted by the Russian Central Bank would make bank loans
unaffordable to many people; pp 1, 10 (719 words).

2. Kabai Karabekov et al. report headlined "Kyrgyzstan and Tajikistan to Be Armed With
Russian Money" says that Moscow plans to spend $1.1 billion on re-armament of the Kyrgyz
armed forces and $200 million on Tajikistan in response to U.S. attempts to play a greater role
in Central Asia; pp 1, 7 (792 words).

3. Konstantin Eggert interview with Israeli President Shimon Peres ahead of his visit
to Moscow. The senior official speaks on the Syrian crisis and relations between Russia

https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times


and Israel; pp 1, 8 (2,553 words).

4. Roman Rozhkov article headlined "Torrents Get Into Trouble" outlines measures drafted
by the Russian Economic Development Ministry to fight against Internet-based piracy; pp 1,
13 (594 words).

5. Kirill Antonov and Ilya Barabanov article headlined "Mintimer Shaimiyev Protects Tatar
Rights From Imperial Ones" comments on former Tatarstan President Mintimer Shaimiyev's
criticism of United Russia, who spoke out against plans to ban the use of the title president
for heads of republics in Russia; p 2 (899 words).

6. Natalya Bashlykova et al. report headlined "United Russia Staff Cannot Be Reshuffled" says
that reshuffle plans for United Russia's regional branches announced by Dmitry Medvedev
have not been implemented so far. Eight out of 10 heads of the United Russia branches kept
their posts after regional conferences; p 2 (762 words).

7. Maxim Ivanov et al. report headlined "Arkady Rotenberg Works for Chuvashia Rating"
reports on the rating of political stability of Russian regions calculated by the St. Petersburg
Politics fund; p 2 (760 words).

8. Andrei Kolesnikov article headlined "Not a Single Day Without Ivan Denisovich" reports
on President Vladimir Putin's meeting with Alexander Solzhenitsyn's widow, Natalya,
to discuss literature and Russia's national security; p 3 (656 words).

9. Ilya Shepelin and Oleg Yeruslanov article headlined "Russian March Taken for Fancy-Dress
Ball" says United Russia lawmakers have complained to the law-enforcement agencies about
participants in the nationalist march in Moscow on Nov. 4 as many of them wore face masks
despite the ban; p 4 (579 words).

10. Kirill Belyaninov article headlined "Barack Obama and Mitt Romney to Compare Their
Equal Chances" says experts do not rule out the possibility of Barack Obama and Mitt Romney
getting the same number of votes in the presidential election; p 7 (621 words).

11. Pyotr Netreba article headlined "Dmitry Medvedev to Open Transport Corridor for Asia"
says Russian Prime Minister Dmitry Medvedev will make proposals for development of new
transport corridors in Asia at an international forum in Vietnam; p 7 (761 words).

12. Georgy Dvali article headlined "Georgia Threatened With Prison Revolution" says that
an increasing number of prison inmates and their relatives are protesting against prison
conditions in Georgia. The situation risks turning into a prison revolt; p 7 (523 words).

Vedomosti

1. Timofei Dzyadko article headlined "Base of Possibilities" says Rosneft president Igor Sechin
is setting up an investment holding company to work in Russia and abroad; pp 1, 10 (546
words).

2. Editorial headlined "Whom Police Work for" says that the effectiveness of the Russian
police reforms depends on the work of the whole law-enforcement system; pp 1, 4 (508
words).



3. Olga Kuvshinova report "Another Budget" says that analysts from BNP Paribas have
discovered that Russia's GDP and the share of the state sector have reached 50 percent and are
unlikely to decrease; p 1 (600 words).

4. Anton Trifonov report "Half of Market Goes to West" says that trade in Russian companies'
securities is shifting abroad; p 1 (600 words).

5. Maria Zheleznova et al. report "Rough Council" says that the presidential human rights
council, in reply to Putin's proposal to expand the makeup of the body, has asked not
to appoint deputies and members of the Public Chamber; p 2 (500 words).

6. Anastasia Kornya report "Caucasus Below" says that political analysts have assessed
the level of social and political well-being of Russian regions. Dagestan and Ingushetia turned
out to be outsiders, the article says; p 2 (550 words).

7. Polina Khimshiashvili report "Questionable Zero" says that the Ukrainian Central Elections
Commission has failed to sum up the parliamentary election results. The opposition members
threatened they would return their mandates; p 2 (550 words).

8. Yevgenia Pismennaya report "5 Challenges for Medvedev" says that the government has
discussed the draft plan of its activities until 2018. The Cabinet has failed to approve
the document, but defined the main challenges. People want to more actively participate
in public life, the document says; p 3 (600 words).

9. Editorial headlined "Non-Respected Minority Shareholders" says the number of investors
on the Russian stock market has reduced by 25 percent over a year. The trend is attributed
to the bad investment climate in the country; p 4 (375 words).

10. Yevgenia Pismennaya and Maria Zheleznova interview with head of the Civil Initiatives
Committee and former Finance Minister Alexei Kudrin speaking on Rosneft buying TNK-BP,
on the pension reform and the political situation in the country; p 7 (5,459 words).

11. Marat Davletbayev report "Vladimir Putin and Legalism" says that the main hallmark
of political life in Russia over the last few months was recriminations between the authorities
and the opposition regarding a lack of ideology and a clear program; p 4 (700 words).

12. Ksenia Boletskaya report "VTB's Satellite" says that the VTB Group is holding talks about
buying blocking shares of Russia's biggest operator of paid television, National Satellite
Company; p 9 (700 words).

13. Anastasia Golitsyna report "Google Without Right to Signature" says that it is difficult
for foreign companies to learn whether their resources have been included in the list
of banned websites; p 15 (700 words).

Izvestia

1. Yelizaveta Mayetnaya article headlined "Russia May Be Ousted From Council of Europe
Because of Defense Ministry" says the Russian Defense Ministry has ignored the rulings
by the European Court of Human Rights, as 30 servicemen who won lawsuits against
the ministry have not been provided with flats; pp 1, 4 (1,587 words).



2. Taras Podrez article headlined "Chubais Commissions Romney to Work Out Development
Strategy for Rusnano" says that Rusnano corporation head Anatoly Chubais has
commissioned a company linked to U.S. presidential candidate Mitt Romney to draft
a development strategy for his corporation; pp 1-2 (901 words).

3. Pyotr Kozlov article headlined "Country to Be Left Without Internal Migrants and National
Minorities" says the council for ethnic relations under the Russian president wants
to introduce politically correct names for ethnic minorities; pp 1, 4 (461 words).

4. Tatyana Sharapova article headlined "Navalny 'to Be Calmed Down' by 10,000 Lawsuits"
says United Russia activist Vladimir Svirid wants to file over 10,000 lawsuits against
opposition leader Alexei Navalny, who called United Russia the "party of crooks and thieves";
p 2 (423 words).

5. Svetlana Subbotina article headlined "Prosecutor General's Office Asked to Check Romney
Jr." says that A Just Russia lawmaker has asked the Prosecutor General's Office to check
the reasons for the visit of Mitt Romney's son to Moscow last week; p 2 (519 words).

6. Mikhail Rubin report "Central Elections Commission Does Not Recognize U.S. Election"
says that NGOs have prepared a report, ordered by the commission, about violations in the
forthcoming presidential election in the U.S.A.; p 3 (700 words).

7. Ivan Afanasyev article headlined "We Have Figures. Obama Will Win" says that voters
from seven states will determine the results of the U.S. presidential election; p 8 (809 words).

8. Eduard Limonov report "Will He Take Revenge?" looks at former Menatep head Platon
Lebedev, who is to be released from prison soon; p 10 (700 words.)

Rossiiskaya Gazeta

1. Vladislav Kulikov article headlined "Try to Deceive Me" says that separate articles on fraud
committed by officials are to be added to the Criminal Code; pp 1, 9 (874 words).

2. Yelena Kukol and Roman Markelov article headlined "Shopping Without Translation" says
the Communications Ministry does not plan to impose tough regulations on buying goods
in foreign Internet-based shops; pp 1, 5 (1,123 words).

3. Leonid Radzikhovsky article headlined "Outburst" analyzes the role of the Bolshevik
revolution in 1917 in the Russian and global history; p 3 (797 words).

4. Konstantin Novikov article headlined "Where is Russian March Heading" says that
the nationalist march in Moscow on Nov. 4 had three times fewer participants than initially
expected; p 4 (494 words).

5. Yekaterina Ogorodnik report "Look at Digit" says that the 16th congress of the National
Association of TV and Radio Broadcasters opens in Moscow today; p 5 (350 words).

6. Viktor Feshchenko article headlined "To See Tahrir" comments on Russian Foreign
Minister Sergei Lavrov's visit to Egypt; p 8 (440 words).



7. Nikolai Dolgopolov article headlined "Lord of 5 Rings" recalls a scandal over bribery of the
International Olympic Committee officials by Mitt Romney's team when he headed the U.S.
committee to hold the Winter Olympics in Salt Lake City; p 8 (569 words).

8. Alexander Gasyuk article headlined "Vote, Otherwise They Will Win" says Russian-
speaking Americans plan to support Barack Obama in the U.S. presidential election; p 8 (575
words).

9. Yelena Yakovleva interview with head of the external relations department at the Moscow
Patriarchate, Metropolitan Ilarion of Volokolamsk; p 12 (1,900 words).

Moskovsky Komsomolets

1. Vasily Mironov article headlined "Drought and Retail Networks Make Prices Rise" looks
at the cause of a hike in bread prices in Russia; pp 1-2 (488 words).

2. Melor Sturua article headlined "With the Shield or on the Shield" analyzes the chances
of Barack Obama or Mitt Romney winning the U.S. presidential election; pp 1-2 (1,079 words).

3. Anastasia Rodionova article headlined "March of Lonely Ones" notes the absence of unity
among groups taking part in nationalist marches on National Unity Day on Nov. 4; pp 1-2
(709 words).

4. Igor Subbotin article headlined "Assad's Enemies Create Single Front" reports on the
Syrian opposition forum held in Qatar; p 2 (427 words).

5. Vladislav Inozemtsev article headlined "National Unity Cracks at Seams" criticizes
the Russian government's policy using nationalism as the main idea to unite people; pp 1, 3
(988 words).

6. Igor Subbotin report "Who Shadows CIA" says that British rights activists have told
the newspaper about Western secret prisons; p 3 (600 words).

7. Yulia Ruzmanova and Pavel Chuvilyayev article headlined "Donkeys' vs. 'Elephants'" says
Russia is likely to benefit from Mitt Romney's victory in the U.S. presidential election as
the war with Iran, which he may launch, will result in growing oil prices; p 5 (1,181 words).

8. Lev Kolodny interview with former Moscow mayor Yury Luzhkov speaking on architectural
projects implemented in Moscow while he was mayor; p 7 (2,693 words).

RBK Daily

1. Ivan Petrov article headlined "Operation Press" says Russian Interior Minister Vladimir
Kolokoltsev has instructed his deputies to begin their daily work with monitoring the Russian
press looking for articles covering the police's work. The measure is seen to improve
the image of the police; pp 1, 3 (450 words).

2. Valeria Khamrayeva article headlined "Ultra-Right Cause" says the Right Cause party,
designed as a liberal one, will be transformed into a rightist project; p 2 (600 words).



3. Vladimir Pavlov article headlined "Chance for Romney" says Barack Obama is said to have
lost his advantage over his rival Mitt Romney, who now has equal chances of winning
the presidential election; p 5 (500 words).

4. Alexander Litoi article headlined "'Russian March' Without Navalny" says that the Russian
March, which took place in Moscow on Nov. 4, has differed from all recently held opposition
rallies and showed mistrust of the nationalist movement in its leaders; p 2 (400 words).

5. Anton Olshannikov article headlined "Shmatko Taken Down a Peg" says that the Prosecutor
General's Office has found financial violations in the Energy Ministry and now its former head
Sergei Shmatko has minimal chances of being appointed as the head of a new joint energy
company; p 6 (550 words).

Noviye Izvestia

1. Anastasia Maltseva article headlined "Complaints Reach Kremlin" says that more than
5,000 requests to ban potentially dangerous websites have been received by Roskomnadzor
(Federal Service for Supervision in Telecommunications, Information Technology and Mass
Communications) after the amendments to the law on child protection from harmful
information came into force, and only 10 of the websites were included in the blacklist; pp 1, 5
(500 words).

2. Vera Moslakova article headlined "Playing in Nerves" says that the Russian authorities are
investigating the activities of the Left Front movement headed by the opposition leader Sergei
Udaltsov with an aim to shut it down; p 2 (500 words).

3. Andrei Karev interview with Tatyana Moskalkova, a deputy chairperson of a State Duma
committee; p 3 (600 words).

Komsomolskaya Pravda

1. Pavel Filippov article headlined "Obama and Romney to Be Judged by 'Photo Finish'"
outlines the prospects of the presidential election in the United States and says that Barack
Obama and Mitt Romney have almost equal chances of winning it; p 3 (800 words).

2. Vladimir Vorsobin article headlined "'Russian March' Is Meaningless, But Not Merciless"
comments on the nationalist rally held in Moscow on Nov. 4; p 5 (500 words).

3. Alexander Grishin article headlined "Broke Away From 'Reservation'" says that the Russian
March has turned into a routine annual event; p 5 (600 words).

Nov. 6, 2012/BBC Monitoring/©BBC 

Related articles:

What the Papers Say, Nov. 2, 2012
What the Papers Say, Nov. 1, 2012
What the Papers Say, Oct. 30, 2012

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2012/11/06/what-the-papers-say-nov-6-2012-a19135

http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-nov-2-2012/470908.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-nov-1-2012/470826.html
http://www.themoscowtimes.com/news/article/what-the-papers-say-oct-30-2012/470639.html

