M Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Public TV Head Named

By The Moscow Times

July 18,2012

The Moscow Times

President Vladimir Putin on Wednesday appointed Anatoly Lysenko to head the first-ever
public television channel in Russia, the Kremlin said in a statement.

Lysenko, 75, has chaired the International Academy of Television and Radio since its
establishment in 2002. A decorated journalist, Lysenko led state-run VGTRK, a major
television and radio company, from 1990 to 1996.

Putin also approved the makeup of a 25-member council for the newly formed channel.
The council will include detective stories writer Daria Dontsova, Russian Orthodox Church
senior official Vladimir Legoida, actor and theater director Oleg Tabakov and former
Tatarstan leader Mintimer Shaimiyev, among others.

The public TV network is set to start broadcasting on Jan. 1 as part of the Kremlin's response
to criticism of state-controlled channels, which has intensified in the wake of opposition
protests.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times
http://kremlin.ru/news/16011

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2012/07/18/public-tv-head-named-a16364



