The.

30 YEARS

' Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Esquire Editor Fined for 'Promoting
Drugs

March 15,2012

The Moscow Times

The editor-in-chief of the Russian version of Esquire Dmitry Golubovsky was fined 40,000
rubles ($1,360) for the illegal promotion and advertising of drugs, a spokesperson for the
Federal Mass Media Inspection Service told Interfax Thursday.

"We had an article in which ... a user from an encrypted conspiratorial website that hosts
some illegal content was quoted," Golubovsky told Gazeta.ru.

He would not discuss specifics of the article in question, but said the magazine did not have
any intention of promoting the use or sale of drugs.

"We did not aim to promote and advertise anything,” he said.

He said the article, published in December, was removed from the magazine's website at the
insistence of the media supervisory agency.

In recent years, the Russian version of Esquire has become known for its critical stance



toward the government. The December issue of the magazine featured opposition leader
Alexei Navalny on the front cover.

Golubovsky has been the head of Russian Esquire since October 2011, when he replaced
outgoing editor-in-chief Filipp Bakhtin. The magazine is owned by Sanoma Independent
Media, the parent company of The Moscow Times.

Launched in 2005, Russian Esquire has a circulation of 135,000.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2012/03/15/esquire-editor-fined-for-promoting-drugs-a13304



