
TV Anchor Fired for Finger Gesture
November 27, 2011

An anchor for the country’s leading independent TV channel was fired after making an
obscene gesture when mentioning U.S. President Barack Obama in a live newscast, but
insisted that it was meant for the crew, not him.

Tatyana Limanova, an award-winning journalist and host of a news show on the Ren-TV
private channel, waved her middle finger when presenting last week a story about the APEC
summit in the United States, a moment after mentioning Obama.

The video went viral on the Internet, with many viewers speculating the gesture had been
meant to insult the U.S. president, who met his Russian counterpart Dmitry Medvedev on the
sidelines of the summit.

Limanova insisted Thursday that she was gesturing to the crew to raise the teleprompter
higher, and called the story “a ridiculous incident,” RIA-Novosti reported.

“I’m very loyal toward President Barack Obama, and my gesture was in no way intended for
the respected president of the United States,” said Limanova, who complained about the
YouTube video garnering dozens of supportive comments from “racists.”

http://www.ria.ru/media/20111124/497274014.html


“I realize that I’ve failed the channel and possibly offended some of the viewers,” Limanova
said, adding that she was undecided on her career plans.

Ren-TV is broadcast across Russia and the former Soviet Union. It is owned by tycoon Yury
Kovalchuk, believed to be close to Russia’s paramount leader, Prime Minister Vladimir Putin.

But the channel is widely regarded as relatively free and unbiased in a country where the
government has a tight grip on much of the media.

(Reuters, MT)

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2011/11/27/tv-anchor-fired-for-finger-gesture-a11026


