
Controversial Charity Wins $200 in
Kommersant Suit
August 30, 2011

Federation, a controversial charity headed by a longtime Kremlin insider, won two
defamation lawsuits against the Kommersant newspaper on Tuesday, but the court slashed
damages from 2 million rubles to a paltry 6,000.

Federation and its director, Vladislav Kiselyov, had filed three lawsuits, bringing charges
against Kommersant, reporter Oleg Kashin and the daily's charity projects manager, Lev
Ambinder.

The charity sought 2 million rubles ($69,000) in damages but only won a combined 6,000
rubles ($200) from two suits; the third, against Kashin, was rejected, the Rapsi news service
reported. The newspaper will also have to retract the sentence "all foundations are
a desecration like Federation," which it published in March.

The newspaper will appeal, a Kommersant lawyer told Interfax.

Kiselyov, who worked at the office for presidential affairs during Vladimir Putin's presidency,

http://infosud.ru/judicial_news/20110830/255092254.html


has also successfully sued the Moskovsky Komsomolets newspaper. In addition, he has
lawsuits pending against movie star and philanthropist Chulpan Khamatova and rock critic
Artemy Troitsky.

In December, Federation staged a star-studded charity event attended by Monica Bellucci,
Alain Delon, Mickey Rourke and many others. Prime Minister Putin even sang "Blueberry
Hill" on stage.

But in March, the mother of a girl with cancer claimed that Federation never contributed any
of the money it raised during the December event to hospitals. The accusation incited a media
frenzy.

Federation later said the event was meant to raise awareness about ill Russian children, not
raise funds for them. It then went on a donation drive, providing a number of hospitals with
medical equipment.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2011/08/30/controversial-charity-wins-200-in-kommersant-suit-a92
44


