The.

30 YEARS

' Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

25% in Channel One Sold

By Olga Razumovskaya

February 09, 2011

The Moscow Times

Roman Abramovich has sold a 25 percent stake in Channel One television to Yury Kovalchuk,
majority shareholder in Bank Rossiya, making the latter a new major player on the Russian
media market.

The National Media Group, Kovalchuk's media holding, has completed a deal to purchase a
100 percent stake of RastrKom-2002, which owns 25 percent of Channel One, Bank Rossiya's
press service confirmed in an e-mailed statement to The Moscow Times.

Kommersant, which broke the story on Wednesday, cited a source close to the deal who
estimated the value of the stake sold at $150 million and pointed out that the deal was
completed late last year.

Through the National Media Group, Kovalchuk already owns 68 percent of Ren-TV and 72
percent of Peterburg — Pyaty Kanal.

Abramovich retains a 24 percent stake in majority state-owned Channel One, Russia's most


https://www.themoscowtimes.com/author/olga-razumovskaya

popular channel, through ORT-KB and Eberlink-2002 and, analysts believe, the reshuffle in
the ownership structure will have no affect on the channel's market or operations.

Abramovich's spokesman could not be reached Wednesday to comment on the details of the
transaction.

Analysts agree, however, that something is off about the deal.

Unless Kommersant missed a zero, the price tag on the deal looks extremely low, said
Vladimir Kuznetsov, media analyst at UniCredit Securities.

CTC Media, to compare, is valued at six times its projected 2010 revenues, while the same
ratio was 0.8 percent for Channel One, he said. “This cannot be right ... or it looks like
someone has made a good purchase,” he said.

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2011/02/09/25-in-channel-one-sold-a4866



