¢ Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Court Gives Luzhkov $977

December 14, 2010

The Moscow Times

Former Mayor Yury Luzhkov won a defamation lawsuit against tabloids Tvoi Den and
Lifenews.ru, as well as Ekho Moskvy radio, on Tuesday but was only awarded 30,000 rubles
(S977) in damages, RIA-Novosti reported.

Luzhkov had sought a combined 10 million rubles ($325,000) but was awarded the 30,000
rubles, with each of the three media outlets to pay a third of the sum.

The media will also have to retract reports accusing Luzhkov of allotting more city funds for
his beekeeping enterprises than for helping Moscow’s disabled, the report said, without
elaborating.

A Luzhkov representative said Tuesday that Ekho Moskvy did not plan to appeal.
Spokespeople for the other publications refused to comment.E&

(MT)



Original url: https://www.themoscowtimes.com/2010/12/14/court-gives-luzhkov-977-a3751



