¢ Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Sakhalin-1 Operator May Be Changed

By The Moscow Times

October 26,2010

The Moscow Times

The ExxonMobil-led Sakhalin-1 oil and gas project could see a change of operator, Interfax
quoted an official from Russia's budget watchdog as saying Tuesday.

"Today their [foreigners'] place may be taken up by Russian companies," Interfax quoted an
Audit Chamber representative, Mikhail Beskhmelnitsyn, as saying, when asked whether he
would rule out the possibility of dismissing Exxon as the project operator.

But he added that the chamber is not discussing Sakhalin-1's license withdrawal.

Exxon has long been in heated debates with Russian authorities and the state-run gas export
monopoly Gazprom over gas sales from Sakhalin-1.

The project budget has also yet to be confirmed for this year.

Both Exxon and Japan's Sakhalin Oil and Gas Development Company, or Sodeko, hold 30
percent stakes in Sakhalin-1, whose three deposits hold an estimated 2.3 billion barrels of oil.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

State-owned oil company Rosneft and India's ONGC own the remaining 40 percent.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2010/10/26/sakhalin-1-operator-may-be-changed-a2506



