Dozhd Pays Fine to Russian Pensioners for Poll on Leningrad Siege

Denis Abramov / Vedomosti

Russian pensioners have won a suit for 100,000 rubles ($1,300) against the independent Dozhd television channel over their poll on the siege of Leningrad, the head of the Federal Bailiff Service Arthur Parfenchikov wrote on his Twitter account Wednesday.

In January 2014, Dozhd conducted a survey of Russians, asking them if the city of Leningrad should have been abandoned to the enemy during World War II in order to save hundreds of thousands of lives.

The poll sparked outrage among St. Petersburg citizens and several State Duma deputies who urged Russian Prosecutor General Yury Chaika to launch a retaliatory probe into the channel, the Kommersant newspaper reported.

According to Parfenchikov, he took the matter under his personal control after media reports said that Dozhd had not complied with the court's ruling in favor of the two Russian pensioners, the TASS news agency reported Wednesday.

See also:

Russian Twitter Users Commemorate End of Leningrad Blockade

Duma Deputy Urges Prosecutors to Investigate Dozhd TV Funding

Moscow Court Fines TV Channel Dozhd Over Poll

From the Web